

Uruchomiony jako Nuova (nowa) 500 w lipcu 1957 roku, jako następca 500 “Topolino”, był tanim i praktycznym małym samochodem miejskim na wynajem. Mierząc długość 2,97 metra (9 stóp 9 cali), a początkowo napędzany dwucylindrowym, chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 479 cm3,500 było jeszcze o 24,5 centymetra (9,6 cala) mniejsze niż 600, wprowadzony na rynek dwa lata wcześniej i uważany jest za jeden z pierwszych samochodów miejskich z wypożyczalni czytaj na wypozyczalniaszczecin.pl
W 2007 roku, w pięćdziesiątą rocznicę wprowadzenia na rynek Nuova 500, Fiat wprowadził na rynek kolejne 500 nowych modeli inspirowanych stylistyką Nuova 500 z 1957 roku, wyposażonych w silnik montowany z przodu i napęd na przednie koła.
Wynajem krótkoterminowy to się opłaca
W 1949 r. Fiat wprowadził na rynek przedni silnik Fiat 500, aby sprostać wymaganiom powojennego rynku. Posiadał on 2-drzwiowy korpus coupe z dachem przeciwsłonecznym, który później został uzupełniony o wersję Estate. Oba kontynuowano aż do 1954 roku, kiedy to zastąpiono je nowym, lżejszym samochodem. Nowy samochód był wyposażony w silnik montowany z tyłu, na wzór Volkswagena Beetle’ a, podobnie jak jego większy brat Fiat 600 z 1955 roku. Kilku producentów samochodów poszło w tym czasie śladem nietuzinkowej konfiguracji silnika tylnego i osiągnęło sukcesy. Wersja 500 Neckar została wyprodukowana w Heilbronn w ramach skomplikowanej transakcji z udziałem NSU i została wprowadzona w październiku 1961 roku.Steyr-Puch produkował samochody na podstawie licencji Fiata 500 w austriackim Grazu. Sprawdź też wynajem auta bez kaucji Szczecin
Pomimo bardzo niewielkich rozmiarów, 500 okazało się niezwykle praktycznym i popularnym pojazdem w całej Europie. Oprócz dwu-drzwiowego coupé, był on dostępny również jako osiedle “Giardiniera”; w tym wariancie zastosowano standardowy silnik umieszczony z boku, rozstaw osi wydłużył się o 10 cm (3,9 cala), aby zapewnić wygodniejsze tylne siedzenie, pełnowymiarową szyberdach i większe hamulce od Fiata 600.
Modele sportowe dostępny w wypożyczalniach samochodów były produkowane zarówno przez Abartha, jak i Gianniniego. W austriackim wariancie, produkowanym przez Steyr-Daimler-Puch, w latach 1957-1973 Steyr-Puch 500, pojawił się bliźniaczy bliźniak motocyklowy Puch bokser, którego modelem sportowym był model z lat 1965-1969 Steyr-Puch 650 TR2.
Produkcja 500 sztuk skończyła się w 1975 roku, choć jej zastąpienie, Fiat 126, zostało uruchomione dwa lata wcześniej. 126 nigdy nie był tak popularny jak jego poprzednik we Włoszech, ale cieszył się ogromnym powodzeniem w krajach byłego bloku wschodniego, gdzie słynął z wytrzymałości mechanicznej i wysokiej ekonomiczności paliwowej. Fiat 500 ma współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) równy 0,38, co jest bardzo dobrą wydajnością w swoim czasie.
Fiat Nuova 500 osiągi
Nuova 500 (1957-1960)
Nuova 500, tak jak powstała w 1957 roku, zachowała się w Centro storico Fiat.
Model 500 wyposażony jest w dwucylindrowy silnik o pojemności 479 cc (500cc nominalnie) o pojemności nominalnej 500cc, stąd nazwa, wytwarzający zaledwie 13 KM mocy. Model ten posiada również dach z tkaniny, który można złożyć do tyłu pojazdu, jak w przypadku Citroën 2CV, a nie późniejszy dach, który składa się tylko w połowie drogi do tyłu wzdłuż dachu. Nuova 500 to jeden z trzech modeli z “drzwiami samobójczymi”.
Wraz z modelem sportowym, łącznie w latach 1957-1960 wyprodukowano 181 036 przykładów Nuova 500.
Nuova 500 Sport (1958-1960)
W połowie 1958 roku Fiat wprowadził na rynek Nuova 500 Sport, wyposażony w mocniejszy silnik i dwubarwny biało-biały, z czerwonym paskiem po bokach dostępny w wynajmie samochodów z lotniska. Wyjątkowym elementem sportowym był sztywny, metalowy dach z trzema podłużnymi rowkami. Rok później, rok później, w 1959 r., dodano model typu krótko otwieranego dachu.
Kodowany typ 110.004, dwucylindrowy silnik 500 Sport został nawiercony do 499,5 cc z oryginalnego silnika 479 cc (bore and stroke teraz 67,4 × 70 mm), co dało mu bardzo dobrą moc w tym samym bloku: 21,5 PS (15,8 kW; 21,2 KM). Najwyższa prędkość wynosiła ponad 105 km/h (65 km/h).
500 D (1960–1965)