

Ilustruje on, jak gotyccy artyści czasami powtarzali swoje wzory w tak mechaniczny sposób jak najgorsi robotnicy dzisiejszych czasów. Niewiele można powiedzieć o galeriach, tak niewiele pozostaje do nas. Po wydaniu rozkazu zniszczenia rózg w 1548 r. prawie wszyscy zostali rozebrani. To, że zostały one ozdobione rzeźbionymi świętymi pod niszami (Llananno, Walia) lub malowanymi figurami (Strencham, Worcester), jest pewne z przykładów.
Zastosowanie tarcicy lamelowej
Które przetrwały reformację. W Atherington. Devon, front galerii ozdobiony jest królewskim herbem, innymi sprzętami heraldycznymi i modlitwami. Ekran Bretona w St Fiacre-le-Faouet jest wspaniałym przykładem francuskiej pracy tego czasu, btit nie porównuje się z najlepszymi przykładami angielskimi. Jego płomienne linie i małe tracerie nigdy nie znalazły się w Anglii, choć tak wyrzeźbione ekrany (Colebrook, Devon) można czasem znaleźć. Dziś tarcicę świerkową na rzeźby można znaleźć na:Tarcica lamelowa a tarcica świerkowa – różnice w zastosowaniu
Rod był czasem o takich wymiarach, że poza galerią, na której spoczywał, wymagał wsparcia. Zastosowano wyrzeźbioną belkę, z której łańcuch połączył sam pręt. W Cullompton w Devon taki promień nadal istnieje i jest wyrzeźbiony z listowiem; otwarty koronkowy wystrój zdobi bok i dwa anioły podtrzymują końce. Stał on na podstawie skał, czaszek i kości, wyrzeźbionych z dwóch bali o średniej długości 18 in. szeroki i 21 cali. Wzdłuż wierzchołka znajdują się okrągłe otwory, które najprawdopodobniej były używane do oświetlenia.
Zalety tarcicy lamelowej
Żaden kraj w Europie nie posiada dachów równorzędnych z dachami Anglii stworzonymi w XV wieku. Wspaniały dach Westminster Hall zachował się do dnia dzisiejszego jako wyjątkowy. W dachach Norfolk i Suffolk znajduje się mnóstwo dachów klasy młotków, które w Woolpit Suffolk osiągają pierwszorzędną jakość. Każdy wspornik jest wyrzeźbiony z silnie zaprojektowanym ulistnieniem, koniec każdej belki kończy się w aniołku niosącym tarczę, a płatwie są grzebione, a każda kratownica jest podparta zadaszonym sztyftem (zawierającym figurę) opartym na aniołkowatej korali. Również tutaj, podobnie jak w Ipswich i wielu innych kościołach, pod płytą ścienną znajduje się szereg aniołów z rozłożonymi skrzydłami.
Ten pomysł aniołów w dachu jest bardzo piękny, a efekt jest znacznie wzmocniony przez barwienie. Nicholasa, Króla Lynna, jest wspaniałym przykładem konstrukcji wiązań. Kratownice wypełnione są tracerami po bokach i w środku mniej lub bardziej otwarte, a belki, które są gięte i zatarte, zawierają rząd aniołów po obu stronach. W Devon, Cullompton posiada bardzo delikatny półokrągły sufit podtrzymywany okresowo przez żebra przebite rzeźbą. Każdy przedział podzielony jest na małe kwadratowe panele, przecięte ukośnymi żebrami grzebienia, a każdy z nich ozdobiony jest szefem rzeźbionym w sposób dekoracyjny, charakterystyczny dla gotyckiego rzemieślnika. Dach nawowy katedry w Manchesterze jest prawie płaski, podzielony na małe przegrody i pokosy, belki podtrzymywane są przez rzeźbione wsporniki, opierające się na koralach z aniołami na każdej podstawie.