

Eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego badali związek między reklamą zewnętrzną a wypadkami drogowymi od lat pięćdziesiątych XX w., nie znajdując dowodów na to, że tablice reklamowe są związane z wypadkami drogowymi.
Wiele z tych badań zostało jednak sfinansowanych przez Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej Ameryki, co doprowadziło do oskarżeń o stronniczość. Metodologia zastosowana w niektórych badaniach również budzi wątpliwości.
Tablice reklamowe – statystyki bezpieczeństwa
Statystyki Departamentu Transportu, Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych, Departamentu Transportu oraz zakładów ubezpieczeń majątkowych/ubezpieczeniowych od wypadków śmiertelnych nie wskazują na brak korelacji między billboardami a wypadkami drogowymi. Szeroko zakrojona kontrola wyrywkowa organów ścigania w całym kraju nie znalazła dowodów sugerujących, że wypadki samochodowe były spowodowane przez billboardy.
produkcja bezpiecznych billboardów – wybierz nowoczesnareklama.eu
Firmy ubezpieczeniowe majątkowe i wypadkowe przeprowadziły szczegółowe badania ewidencji wypadków drogowych i stwierdzają brak korelacji między billboardami a wypadkami drogowymi.
Jednak badania oparte na korelacjach między wypadkami drogowymi a billboardami są jednak problemem niedostatecznego raportowania: kierowcy nie są skłonni przyjąć odpowiedzialności za awarię, więc nie przyznają się do rozproszenia uwagi w kluczowym momencie.
Jest możliwe, że znaki reklamowe na obszarach wiejskich zmniejszają nudę kierowców, co zdaniem wielu z nich przyczynia się do bezpieczeństwa na drogach. Z drugiej strony, kierowcy mogą ustawiać się na billboardzie, który niespodziewanie pojawia się w monotonnym krajobrazie i wjeżdżać do niego prosto (zjawisko znane jako “hipnoza autostradowa”).
Szyldy i tablice reklamowe
Badania przeprowadzone wśród użytkowników dróg pokazują, że oświetlenie emitowane przez billboardy zapewnia bezpieczeństwo i widoczność wielu kierowców. Federalna Administracja Dróg Narodowych (Federalny Rejestr, 5 marca 1999 r.) odnotowała w protokole (Federalny Rejestr z dnia 5 marca 1999 r.) informację, że agencja zgadza się, że właściwie uregulowane billboardy nie zagrażają bezpieczeństwu na autostradach.
Należy zauważyć, że oświadczenie to zostało złożone przed opublikowaniem sprawozdania FHWA “Badania nad potencjalnym wpływem elektronicznych billboardów na uwagę kierowcy i rozproszenie uwagi kierowców” w 2001. Jaki poziom regulacji jest odpowiedni dla billboardu w różnych obszarach jest nadal przedmiotem dyskusji ekspertów ds. bezpieczeństwa drogowego na całym świecie.
Prawa ograniczające billboardy
W 1964 r. w Houston, w Teksasie, obficie zauważono negatywny wpływ nadmiernej liczby znaków informacyjnych, co zmotywowało panią Bird Bird Johnson do zwrócenia się do męża o stworzenie prawa. W tym samym czasie branży reklamy zewnętrznej zaczęła uświadamiać sobie, że nadmierne znaki, niektóre dosłownie blokujące inne, były złe dla biznesu.